Di Puccio / Falk / Henze / Marcelli

Mo 18.04. – Beginn: 21:00 Uhr – Eintritt: 15/10 €

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Desire For Spring Jazz Week

Alessandro Di Puccio (vib), Thibault Falk (p), Andreas Henze (b),
Andrea Marcelli (dr)

Contemporary and Hard Bop Jazz

A special quartet with musicians from different countries, wishes to convey with their music, positive and energetic feelings!!Four diverse musical souls going on a Jazz journey of original compositions and famous Jazz standards. Beautiful themes and exciting Jazz Moods … Refined vibraphonist Alessandro Di Puccio, creative pianist Thibault Falk, swinging bassist Andreas Henze and veteran international drummer/composer Andrea Marcelli.The main characteristic of this very special Berlin based Quartet, is the unexpected dynamics and the intuitive dialog between the four musicians.  

„Ein Franzose in Berlin. Der Pianist THIBAULT FALK schwimmt mit seinem selbstbewussten Platten Debüt ‚Pour La Chambre D’Aga‘ gegen alle Ströme des zeitgenössischen Jazz, doch er tut es mit so viel Verve, Charme und Fantasie, dass man ihm folgen möchte, wohin er uns mit seinem Klavier auch führt.“
„Mit seiner neuen CD ‚Sur Le Fil‘ knüpft er unmittelbar dort an, wo er mit der letzten aufgehört hat. Vorwärts zu den Wurzeln. Thibault Falk muss sich nicht auf jedem Album neu erfinden, um auszudrücken, was ihn ausmacht: Beständigkeit in der Bewegung, Verlässlichkeit in der Flüchtigkeit, Ruhe in der Hektik. Seine Erzählungen wirken vertraut. Wir kennen diesen Ton aus der Jazzgeschichte. Falk hat kein Problem damit, sich zum Jazz in seiner reinsten Form zu bekennen. Der heitere Hauch von Sepia – nicht nur im Ton. Sondern auch im Miteinander seines Quartetts – baut eine direkte Brücke zwischen Erinnerung und Gegenwart.
Nicht zuletzt ist ‚Sur Le Fil‘ eine Berliner Platte, denn sie erzählt eine Geschichte, wie sie für die Spree-Metropole typisch ist. Vier Musiker, die sich hier treffen, ihre Wurzeln jedoch in Frankreich, Polen, Dänemark und den USA haben. Jeder bringt nicht nur seine eigenen Geschichten mit, sondern auch seinen Slang, seine Marotten und Vorlieben. Und doch wird aus alledem Berlin. Unbeeindruckt von den ständig wechselnden avantgardistischen Jargons, die um 2010 in Berlin vorherrschen, spielen sie ganz frei und gelöst. Ihre Freiheit ist keine strukturelle, sondern eine idiomatische. Denn eine Geschichte braucht kein Konzept. Sie verlangt nur nach Form, Fluss und Fantasie.“

ALESSANDRO DI PUCCIO,  VIBRAPHONIST 
From the early ’80s, he has played in the most important clubs, festivals and exhibitions in Italy and Europe, with jazz and world music musicians, like: Toots Thielemans, Albert Mangelsdorff, Mal Waldron, Stefano Bollani, Antonello Salis, Sal Nistico, Massimo Urbani, Tiziana Ghiglioni, Pietro Tonolo, Gianluigi Trovesi, Marco Tamburini, Paolo Birro, The Musipolitana orchestra, Bruno Tommaso, Enrico Pieranunzi, Luca Flores, Gianni Cazzola, Fabio Morgera, Franco D’Andrea, Larry Nocella, Rita Marcotulli, Alberto Marsico and SCOTT HAMILTON,  „Di Puccio is a fine vibraphone player who plays with the energy of a young Hampton, knows the blues like Bags and has listened to Hutcherson as well…“  Larry Hollis – Cadence – March 1999He has conducted and written compositions and arrangements for jazz orchestras and music for theatrical works.He has founded together with other artists (photographers, musicians, painters and video makers) the Collective Fu.Ori.They have been presented on numerous occasions including editions of the Florentine Jazz Festival “Settembre in Piazza della Passera” of which Alessandro is the artistic director since 2001.He has held seminars on Improvisation in jazz in several Italian music schools and Conservatories.From 1986 to 2017 he was the Teaching Director of the Jazz School Centro Attività Musicali and from 1986 to 2003 also of the Municipal Jazz School of Scandicci (FI) and the Jazz Department of the Accademia Musicale in Florence and the Silence JAM Arts Centre in Florence.

ANDREAS HENZE: Kontrabass 88-94 klassisches Kontrabass Studium an der Musikakademie der Stadt Kassel seit 99 in Berlin als gefragter Kontrabassist in den verschiedensten Projekten überwiegend im Bereich Jazz und improvisierte Musik tätig. Her hat gespielt mit: Lee Konitz, Mark Murphy, Hannelore Hoger, „Hüftgold“, Lynne Arriale Trio… Jack Walrath, Wolfgang Schlüter, Lars Kuklinski, Herbert Grönemeyer. Theaterengagements u. a. am Deutschen Theater Göttingen, Schauspielhaus Hamburg, Freie Kammerspiele Magdeburg, Berliner Ensemble.

ANDREA MARCELLI – Drummer/composer born in Rome, Italy.He moved to the USA in 1989 spending 8 years in Los Angelesand 4 in New York. He is, since 2001, resident in Berlin/Germany.He performed and/or recorded with Wayne Shorter, Don Menza,David Liebman, Bob Mintzer, Harold Land, Markus Stockhausen,Eddie Gomez,  Mike Stern, Mitchel Forman, Allan Holdsworth,Bob Berg, John Patitucci, Eberhard Weber, Alphonso Johnson,Jeff Berlin, Palle Danielsson, Arild Anderson, Alan Pasqua,Bob Sheppard, Frank Gambale, Hiram Bullock, Andy Summers,Rick Margitza, Ekkehard Wölk and others.During his career he performed in USA, Japan, India, Brazil, Hong Kong, China, South Africa, Indonesia, Zimbabwe, Mozambique, Tunisia, Italy, Germany, England, Spain, Denmark, Sweden, Norway, Russia, Estonia, France, Belgium, Finland, Luxembourg, Lebanon and others.
Andrea recorded many CDS and two acclaimed solo CDs for legendaryMajor Jazz Label VERVE/PolyGram with his original compositions.He graduated in 1986 from the L. Refice Conservatory in Frosinone (Rome)in Classical Clarinet, Jazz Composition and Arrangement.Two of Andrea’s compositions are included in „The European Real Book“and „The Digital Real Book part two“ by www.shermusic.com
Andrea has more than 200 of his compositions recorded in CDs andbroadcasted world-wide.  
– Wayne Shorter wrote: „Andrea Marcelli’s music is as vibrant andthought-provoking as today’s events. Andrea is such a chameleon.When I first heard his music, it struck me that he played drums,clarinet, percussion, keyboards and composed in a variety of stylesthat defied classification, moreover, his display of sensitivity andcreative approach to the work produced.“

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