Ludovico Fulci Quartet – Hommage to Ennio Morricone

Fr 06.08. – Beginn: 21:00 Uhr – Eintritt: 15/10 €

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Ludovico Fulci (p), Georg Pfister (sax), Martin Lillich  (b), 
Andrea Marcelli (dr)

Italian Film Music meets Jazz


An evening dedicated to the music of legendary composer Ennio Morricone’s  Film themes, arranged in jazz and original compositions.  The Maestro recently passed aways and the quartet will make a tribute performing: The good, the bad and the ugly, Cinema Paradiso, Once upon a time in America, Metti una sera a cena, I knew I loved you and others. Refined pianist Ludovico Fulci has collaborated  with Ennio Morricone  for over 10 year and in that period he recorded all his films and performed  live concerts with his Symphony Orchestra  world-wide.  Fulci and  Marcelli collaborated together in Italy in the ’80s playing live shows for RAI  Italian Television and with Morricone! They have continued their collaboration  in the last few years also in Berlin. The Fulci quartet includes Berliner virtuoso saxophonist Georg Pfister, creative  bassist Martin Lillich and international drummer Andrea Marcelli.

Ludovico Fulci – piano  born in Messina/Sicily, but resident in Rome for 40 years and since 7 years in Berlin. Fulci collaborated with Oscar winner Film composer Ennio Morricone for over 10 years, touring with him all over the world and recording piano or keyboards on all of Morricone’s films in those 10 years, including Tornatore’s films: Malena, The Legend of 1900, The unknown woman, Baaria, The best offer etc Fulci besides being an accomplished jazz pianist is also a very busy composer and he wrote soundtracks for Titania Produzioni and Notorious Ares film, for TV RAI.

Martin Lillich studierte Kontrabass in Berlin, u. a. an der Hochschule der Künste bei Klaus Stoll, und Stuttgart. Mitte der 1980er Jahre gehörte er zum Quartett Out to Lunch um Gebhard Ullmann und Andreas Willers und war dann mit The Silent Jazz Ensemble, mit Sema & Taksim und verschiedenen Formationen um Christof Griese unterwegs. Zudem spielte er mit Kenny Wheeler, Al Di Meola, Benny Bailey, Walter Norris, Leszek Zadlo und Helmut Brandt, im Bereich der Klassischen Musik mit Gidon Kremer, Mikis Theodorakis, Heinz Holliger und Nathan Milstein.  Zudem beschäftigte er sich mit Musik aus dem Umfeld der Türkei, der neuen Klezmer-Szene sowie dem Fado und Flamenco. Er gehört zu Paul Brodys Sadawi und zum Quartett Berlin 21 von Torsten Zwingenberger.[4] Mit Martin Auer, und dem Gitarristen Nikos Tsiachris bildet er das Quartett Rasgueo. Weiter war er als Dozent an der internationalen Sommerakademie für Jazz Berlin und an der Hochschule für Musik „Hanns Eisler“ Berlin tätig. Seit 2006 ist er der Bandleader in der Show Pomp, Duck & Circumstance; seit 2010 unterrichtet er auch an der Global Music School.Auch verfasste er die Musik zu dem Kurzfilm Zimmer 67.In der Jazz Discography von Tom Lord sind zwischen 1980 und 2004 21 Aufnahmen Lillichs verzeichnet.

Drummer/composer Andrea Marcelli moved to the USA in 1989, spending eight years in Los Angeles and four in New York City. He has resided in Berlin since 2001. Two of his tunes are included in both “The European Real Book“ and “The Digital Real Book part 2“. He is leading an active international musical life, performing with Wayne Shorter, Don Menza, Allan Holdsworth, Mike Stern, Bob Mintzer, Eddie Gomez, Ralph Towner, Eberhard Weber, Markus Stockhausen, Ekkehard Wölk, Palle Danielsson, Alan Pasqua, John Patitucci, Mike Mainieri, Hiram Bullock, Frank Gambale, Andy Summers, Mitchel Forman and others. He recorded many albums and two critically acclaimed  Cds with legendary Major Label Verve/PolyGram.
John Kelman schreibt: „…Marcellis Kompositionen transzendieren simple Melodien, die den Zuhörer zu bekannten und unbekannten Plätzen entführen, versteckte Emotionen ans Licht bringen…  Da ist die Reife des Konzeptes, die klare Vision, die ‚Beyond the Blue’ zu einer Art Markenzeichen Marcellis wird.“  

Spezieller Gast ist der Saxophonist Guru Georg Pfister – der größten Tenor-Sound auf seinem Instrument in Berlin verkörpert. George has one of the fattest saxophone sounds possible —-  he plays Coltrane’s euphoric jazz as well as Freddie Hubbard’s sassy funk  tunes with ease and passion. He has been playing with Marque Lowenthal in different ensembles for many years.